DISCOGRAFÍA PROPIA Y COLABORACIONES

cd_intro
cd_meu-amigo

COMPRAR “INTRO”


Itunes       Spotify      Deezer

COMPRAR “MEU AMIGO MARTIM CODAX”


Difusora de letras, artes e ideas

INTRO

Título: INTRO
Fecha publicación: 16 abril 2016
Catálogo referencia: AF 002/16
Formato: CD
Intro, una máquina del tiempo en la que, como HG Wells, la pianista y compositora María Mendoza atraviesa tiempos históricos, mezclándolos a su voluntad, libremente, en un desafío de posibilidades sonoras.
  • Meu Amigo / Antiga

Ondas do mar de Vigo, Mandad’ei comigo e Mia irmana fremosa y Eno sagrado, em Vigo toman prestadas cuatro melodías medievales del ciclo de las cantigas de amigo de Martim Codax. Las tres primeras fueron compuestas originalmente para órgano para el Ciclo de Órgano y Música Antigua de Xunqueira de Ambía, en homenaje a Celtia Uxía Cabido y a Eva Pérez Seara, fallecidas en un accidente ferroviario en julio de 2013.

Eno sagrado, en Vigo, fue compuesta para el proyecto Meu Amigo Martim Codax, otro viaje musical en un juego de espejos con músicas urbanas y contemporáneas. Está inspirada en la única cantiga del ciclo de Martim Codax de la que no se conserva referencia melódica, por lo que la compositora decidió recitar el texto y utilizar referencias musicales de las otras cantigas.

  • Galician Sketches / Tradicional

La trilogía Galician Sketches, compuesta por Tocadoro do pandeiro, Como queres que te ronde y Para quen entrou no baile, está basada en tres jotas de las tierras de Avión (Galicia) recuperadas por el colectivo Castro Floxo y fijadas musicalmente en 1997 en el Cancionero Popular de la Provincia de Ourense. La composición musical sobre el segundo de los temas – Como queres que te ronde – fue premiada en el Galician Folk Songs del 2015.

  • Imagens / Contemporânea

La Bella es una composición inspirada en uno de los cuentos de hadas más popularizados de los hermanos Grimm, La Bella Durmiente. Esta pieza es el leit motiv de la protagonista, La Bella, y procede de la suite para banda del mismo título de la compositora, que además es utilizada en el espectáculo de danza Up2down de la compañía gallega TrasPediante. Se trata de una melodía muy sencilla, casi inocente, acompañada con un mínimo de elementos. La autora compuso también una versión para vibráfono y marimba sobre esta composición, así como de todos los personajes que aparecen en la suite.

Umzug es una composición minimalista en esencia, en la cual los elementos parecen no llevar a ninguna parte, pero van mutando poco a poco con un impulso compositivo inspirado en las bandas sonoras cinematográficas de autores como Hans Zimmer, Clint Mansell y Philip Glass. Esta pieza no fue compuesta para una imagen audiovisual concreta, pero, seguramente, para quien la escuche evocará las músicas de otras películas de la memoria sonora colectiva.

MEU AMIGO MARTIM CODAX

Título: MEU AMIGO MARTÍN CÓDAX
Fecha pulicación: 21 noviembre 2015
Catálogo referencia: DIFUSORA DE LETRAS, ARTES E IDEAS, SL
Formato: CD

Cúmprense cen anos neste 2014 da feliz e casual descoberta do pergameo que contén anotacións musicais. Foi o bibliógrafo Pedro Vindel quen encontrou o pergameo na súa biblioteca, servindo de folla de garda a un volume de De officiis de Cícero.

O Pergameo Vindel –así chamado na honra do seu localizador- legounos as anotacións musicais de seis das sete cantigas de Martín Codax, sendo durante longo tempo o único testemuño conservado da música dos nosos trobadores ata que no ano 1990 foron localizadas na Torre do Tombo en Lisboa as anotacións das sete cantigas de amor de Dom Dinis noutro documento chamado Pergameo Sharrer.

O PROXECTO MARTÍN CODAX é unha iniciativa de Difusora de Letras, Artes e Ideas dirixido por Xavier Paz e baixo a responsabilidade artística do grupo de música antiga Ars Anterga, que se concretou na realización dun concerto e a edición dun disco.

En ambos, recóllense, dunha banda, a interpretación actual que o propio grupo ARS ANTERGA fae do que serían as sonoridades daquelas músicas medievais, e doutra, as propostas e reinterpretacións de sete grupos ou formacións musicais da cidade de Ourense, algunha creada ad hoc para este proxecto, que tratan as cantigas de amigo de Martín Codax desde perspectivas contemporáneas e desde os seus respectivos xéneros musicais. Son:

BIRD OF HERMES PROYECT, BURGAS BEAT, COLECTIVO AR, CHAMUYO TANGO, MARÍA MENDOZA, MCARBALLO e OS AMIGOS DOS MÚSICOS

O PROXECTO MARTÍN CODAX contou cos instrumentos construídos no Obradoiro-Escola de Instrumentos Populares da Deputación de Ourense por Manuel Brañas a principios dos anos noventa, reprodución dos instrumentos esculpidos na pedra do Pórtico do Paraíso da Catedral de Ourense.

A Vicerreitoría do Campus de Ourense fixo seu o proxecto do concerto que foi celebrado o día 17 de decembro na Sala Marie Curie do Edificio Politécnico e constituiu o Concerto de Nadal da institución universitaria cun enorme éxito de público e a presencia dos máximos responsabeis dos tres Campus e da Universidade Sul de Galiza.

A Concellería de Xuventude e Participación Cidadá do Concello de Ourense, pola súa banda, patrocinou parte dos custes de edición do disco/CD.

Cabe por último salientar a colaboración de tres cafés da cidade de Ourense que manteñen unha destacada actividade musical -Café Cultural Auriense, Café-Pop Torgal e Jam Session.

MARÍA MENDOZA HABLANDO DE “INTRO”

PRESENTACIÓN  “MEU AMIGO MARTIM CODAX”

Ficha artística y técnica de “INTRO”

María Mendoza: Piano, sintetizadores, voz y composiciones
Marcos Vázquez: Percusiones en “Eno sagrado, em Vigo”:
Texto “Eno sagrado, em Vigo”: Martim Codax
Produción musical: Jorge Fernández y María Mendoza
Grabación, mezclas y masterización: Jorge Fernández, estudio Bird of Hermes.
“Eno sagrado, en Vigo” fue grabado y mezclado por María Mendoza para el proyecto
“Meu Amigo Martim Codax” producido y editado por Difusora de Letras, Artes e Ideas y Ars Anterga.
Grabado en Enero de 2016 en el Conservatorio Profesional de Música de Ourense (Galicia)
Diseño gráfico: José Lameiras (peatón gráfico)
Textos: Xavier Paz en dialogo con María Mendoza